365-dagars returpolicy - utan frågor!
Frakt 50 kr - Fraktfritt över 595 kr-
Kontakta Oss

ALLA HAR SIN BERÄTTELSE

Vi vill hjälpa varje man berätta sin egen.

Visionen

Herraccessoarer är vare sig reserverade för särskilda tillfällen eller för en särskild grupp människor. De är inte nåt som man slänger på sig som en gimmick eller bara när man ska klä sig formellt. Syftet med herraccessoarer är att uttrycka sig själv och berätta en historia.

Trendhim designar moderiktiga och prisvärda kvalitetsaccessoarer för män. Vi har för närvarande 13 egna märken i vår portfolio, vi lanserar fler kollektioner varje år och vår arsenal av produkter växer ständigt.

Våra värderingar

Vill du jobba på Trendhim?

Utforska våra tillgängliga jobb och lär känna oss bättre genom att läsa vår Atlas.

1 Alla har sin berättelse2 Trendhims historia2.1 20072.2 2008 - 20142.3 20152.4 20162.5 2017 - 20182.6 20192.7 20202.8 20212.9 20222.10 20232.11 20242.12 2025

Trendhims historia

Har du haft en sån dag nån gång? När man trycker på snooze och bara vill sova vidare istället för att jobba? Det har vi med...

Det är besluten vi tar som definierar vår historia.

Vi kan inte hjälpa dig sova längre eller kortare, däremot kan vi hjälpa dig berätta din historia med ett sortiment av produkter som inte finns tillgängliga nån annanstans. Våra produkter är designade i Danmark, finns under 13 olika märken och har alla nåt att berätta.

Vilka väljer du?

Nedan kan du läsa om hur Trendhim kom till, från första början och tills nu, så gott som vi minns det!

2007

Alla bra historier börjar någonstans... men inte klockan 4 på morgonen.

Trendhim grundades under senare delen av 2007 av Sebastian och mig (Mikkel). Vi var 18 och gick sista året på gymnasiet. Vi var unga, energiska och brann för att starta vårt eget företag... och naiva nog för att faktiskt göra det.

Vi kom på 2 idéer – hemleverans av bröd under helgerna och en onlinebutik för herraccessoarer och smycken.

Du vet hur de säger att entreprenörer måste göra allt de kan för att deras företag ska lyckas? Tja. Hur mycket vi än skulle vilja hålla med om det så bestämde vi oss för att hela det där att gå upp klockan 4 på morgonen för att leverera bröd inte var vår grej.

Och så var det med den saken! Brödleveranserna gick i en tidig grav och från morgonaskan steg... Trendhim.

2008 - 2014

Vinna eller försvinna

Vi investerade allt - inte bara pengar utan även tid, relationer och våra sociala liv - i företaget. 16-timmarsdagar, 7 dagar i veckan under 2 år. Inga semestrar eller helgdagar. Det var definitionen av grind.

Vi flyttade från lägenheten vi delade till ett hus stort nog att hysa oss och företaget. Inte ens ett år senare var vi tvungna att flytta Trendhim till en riktig lagerlokal.

Trendhims hemsida 2008/2009. Varsågod. Skratta.

I slutet av 2009 var Trendhim lönsamt nog för att betala oss heltidslöner. Dessförinnan hade vi delat ut tidningar och arrangerat blommor för att ha råd med mat. Det krävs mycket passion för att jobba deltid för att ha råd med sitt heltidsjobb.

År 2012 kände vi att det var dags att börja designa våra egna produkter. Vårt första egna varumärke Lucleon föddes.

Mot slutet av 2014 växte Trendhim stadigt, så vi expanderade till Norge, Sverige, Finland och Nederländerna.

Och... vi började anställa folk för att packa ordrar. Det kallar vi framgång!

2015

En otrolig erfarenhet

Karina och Kristof kom med i teamet, lagret växte och det började bli så trångt där inne att man fick gå i sidled för att hämta och packa beställningar.

Med lagret mer och mer som en enkelriktad labyrint, fick vi kalla till ett teammöte. Efter flera timmars diskussion tog vi ett livsförändrande beslut att lämna vårt älskade hem... och flytta tvärs över gatan.

Vi 5 tillsammans – Sebastian, Karen, Karina, Mikkel and Martin. Kristof är tyvärr inte med på bilden.

Vi flyttade till vårt nya högkvarter med utrymme för go-kart-bana, pingisbord och stora idéer.

Dagarna då vi bodde i vår ungkarlslya och sov på vardagsrummet var officiellt över.

Och du tänker säkert: "Det är nu de blir proffs, va?" Nja... Inte riktigt.

En av våra kärnvärderingar är Hakuna Matata (en underbar fras) och det är något som alla på Trendhim håller nära hjärtat. Vi bestämde oss för länge sedan att vi aldrig ville bli professionella just för professionalismens skull.

Vi vill prata med våra kunder på en naturlig och jordnära nivå. Vi vill att våra anställda ska vara en del av teamet. Vi vill konstant växa som personer och företag. Det är viktigare än att vara "professionella".

Varje berättelse är unik. Vi passar inte in i den vanliga normen, så varför skulle vi önska att alla andra gjorde det?

2016

Det gick fort

Aaah, 2016.

Vi kan börja med slutet av februari då vi expanderade till 11 länder och anställde 43 översättare. Att öppna så många nya marknader innebar att alla 3 000 produkter och hela hemsidan behövde översättas till 8 olika språk! Det var inte lätt. Men lätt är inte roligt, eller hur?

Åh, vi satte även målet att gå från 3 000 till 5 000 unika artiklar innan årets slut. Vi hade ju trots allt lagerutrymmet att fylla ut.

2017 - 2018

Spring, gasellen, spring

Till och med en serverkrasch på Black Friday kunde inte stoppa raketen under november 2018... även om den verkligen försökte. Som tur är kunde vi ta vara på alla citronerna och ändå skicka ut alla produkter i tid. Och vi blev nationellt uppmärksammade i media. Sebastian var en stjärna för dagen!

Vi öppnade i 12 nya länder under 2017/2018 inklusive Australien, Singapore, Kanada, Nya Zeeland och USA, vilket gjorde oss aktiva på 28 marknader. Det gav oss en massa nya historier att berätta.

Att ta ett steg tillbaka och streamlina vårt varumärkes-DNA och identitet var en stor del av vårt fokus under de åren och vi blev det 10:e snabbaste växande företaget i Danmark under 2017 – ett "Gazelle Company".

Vi fattar inte hur riktiga gaseller gör det... men för oss var det en kombination av ett superbra team och tilltron till våra kvalitetsprodukter. Och vi är glada att det inte finns några geparder i Horsens.

2019

Fler historier att berätta

Vi är fullt beslutna om att vara de som den modemedvetna mannen och hans presentköpande, miljömedvetna vän vänder sig till i första hand. Men för att lyckas med det behöver vi så mycket kontroll som möjligt över produktionslinjen, från design till leverans.

Vårt designteam växer fort och det gör även vår kollektion. Minns du märket vi skapade 2012? Nu har vi 13 distinkta inhouse-märken med över 1 600 produkter som bara finns tillgängliga hos Trendhim.

Omringade av 50 hårt arbetande, omtänksamma, ansvarsfulla och otroligt smarta människor. Energin på kontoret är otrolig. Det har nått punkten där det är omöjligt att få med alla i en bild, så här kan vi visa en Gif med 26 av oss.

Så många nya produkter och kollegor gav oss växtvärk. Lagerlokalen vi flyttade in i 2015 var redan för liten för oss, så vi flyttade in i 3 000 m2 med gott om utrymme att växa.

2020

God service = bra företagande

Vårt fokus på kundservice fortsätter att ge frukt. Nedstängningar har flyttat mycket av shoppingen online, och med fler som delar sina upplevelser på sociala medier har ordet om Trendhim spritts överallt - det mesta i positiva ordalag.

Att vi gått från mun till mun har ökat vår tillväxt, vilket låtit oss anställa fler personer, designa fler produkter och beställa in större volymer som minskar den totala kostnaden. Allt detta har hjälpt oss att hålla våra accessoarpriser prisvärda medan vi ökat kvalitet och urval.

2020 sög av många anledningar, men vi såg en möjlighet till positiv förändring. Vi har alltid varit medvetna om vårt ansvar gentemot naturen och samhället i sin helhelt, men det här året var när vi lanserade några av våra mest ambitiösa hållbarhetsprojekt to date.

2021

Okej, det här börjar bli löjligt

Den där lokalen på 3 000 m2 som vi flyttade till 2019, du vet... Den där som hade "gott om utrymme att växa i." Japp, den blev för liten. Och inte bara det, vårt lagerhanteringssystem kunde inte hantera antalet beställningar vi fick varje dag.

Så vi bestämde oss för att flytta hela lagret - alla 650 000+ produkter - över en helg! Med 5 500 m2 i den nya lokalen, som står på 3,3 hektar, har vi möjlighet att bygga mer utrymme om det skulle behövas. Och det nya lagersystemet funkar som en väloljad maskin!

Trots pandemin och globala transportproblem som kom med det har vi ändå lyckats skissa, göra prototyper och revidera vår väg till över 1 000 exklusiva produkter och ökat personalstyrkan till 100 otroliga kollegor, vilka många av dem syns nedan visandes sin entusiasm.

Vi växte fort det här året och använde tillväxten strategiskt. Fler beställningar i större volymer gjorde tillverkningen billigare, men istället för att sänka priserna så höjde vi kvalitetsnivån. Under 2021 har vi förbättrat några av våra populäraste produkter, och vi kommer fortsätta göra det - samtidigt som vi lanserar nya fantastiska produkter varje vecka

Att lära sig är att leva, och att förbättra är en konstant strävan.

2022

Fokus på service

Vår bästsäljande klocka någonsin är Dante. 2022 tog vi en stor risk och designade om den baserat på kundfeedback. Kolla in Dante II.

Vi investerade i en helt ny UV-skrivare för att kunna tillverka specialtryckta baksidor på våra klockor. Så nu kan vi prägla text i läder, lasergravera metall och trycka bilder på klockors baksidor. Vi älskar att göra det personligt.

Vårt nya kontor behövde kännas som hemma – inte bara som en hyrd kontorslokal. Varje avdelning fick dekorera hos sig, och nu känns hela kontoret som ett favoritställe att hänga på. Vi öppnade även vårt eget interna gym! Skrivbordscyklar, gåband och ett eget gym... Vi har ingen ursäkt att inte hålla oss i form.

Om det inte vore för all tårta.

2023

Så... Många... Produkter...

Vi satte inte bara nytt rekord genom att lägga upp över 2000 produkter online det året, vi la också till flera kategorier till vårt urval. Boxers och strumpor i en mängd olika former, material och färger; en separat kategori för presentkit och en hel drös av piercingsmycken.

För att fira detta piercade ett gäng killar på kontoret sina öron.

Vi skapade också ett nytt eget märke till vårt sortiment – Otsu, vårt streetstyle-märke. På produktionssidan investerade vi rejält i en ny sorteringsmaskin som kan sortera över 2000 paket per timme med 99,9% noggrannhet.

Och den sista milstolpen: vi nådde en snittpoäng på 4,7 på Trustpilot över fler än 28 marknader, med en lägsta poäng på 4,5 i varje enskild marknad.

2024

Med raketfart in i framtiden

Vi började året med en helt ny uppdaterad Atlas. Atlas är en guide till vår företagskultur, kommunikation och våra egna märken.

Intresserad av att jobba på Trendhim? Kolla här...

Den nya sorteringsmaskinen kom väl till pass under vår Alla hjärtans dag-kampanj. Vi levererade 43 114 paket och våra nya presentkit blev en stor hit!

2025

Fortsättning följer