365-dagars returpolicy - utan frågor!
Frakt 45 kr - Fraktfritt över 449 kr-
Kontakta Oss

Alla har en berättelse

Vi vill hjälpa varje man att berätta sin.

Visionen

Herraccessoarer handlar inte om att klä sig för särskilda tillfällen, de är inte heller reserverade för en särskild grupp. Det handlar inte om gimmicks eller nödvändigheten att klä sig bra. Det handlar om att berätta en historia och uttrycka sig själv. Ett sätt att göra det är genom de mindre sakerna du bär – accessoarer.

Trendhim designars kvalitetsaccessoarer för män som är moderiktiga och prisvärda. Vi har för närvarande 13 märken i vår portfolio och lanserar flera kollektioner varje år och vår ständigt växande arsenal av artiklar som hjälper dig få ut det mesta av dina accessoarer.

Våra värderingar

Vill du jobba på Trendhim?

Utforska våra tillgängliga jobb och lär känna oss bättre genom att läsa vår Atlas.

1 Alla har en berättelse2 Trendhims historia2.1 20072.2 20082.3 20092.4 20102.5 20112.6 20122.7 20142.8 20152.9 20162.10 2017-20182.11 20192.12 20202.13 20212.14 20222.15 Ta en rundtur i danmarks bästa kontor och lager

Trendhims historia

Har du haft en sådan där dag? Då man klickar på snooze och överväger att sova längre istället för att jobba? Ja, det har vi med.

Det är valen vi gör som definierar vår historia.

Vi kan inte hjälpa dig att välja att sova längre men vi kan hjälpa dig att berätta din historia genom att erbjuda ett urval produkter som inte är tillgängliga någon annanstans. Designade i Danmark, under 13 olika märken, våra produkter har alla något att berätta.

Vilka kommer du välja?

Vilken historia vill du berätta?

Läs hur Trendhim kom till, från vaggan tills nu, så väl som vi kommer ihåg det.

2007

Alla bra historier börjar någonstans... men inte klockan 4 på morgonen.

Trendhim grundades under senare delen av 2007 av Sebastian och mig (Mikkel). Vi var 18 och gick sista året på gymnasiet. Vi var unga, energiska och brann för att starta vårt eget företag... och naiva nog för att faktiskt göra det.

Vi kom på 2 idéer – hemleverans av bröd under helgerna och en onlinebutik för herraccessoarer och smycken.

Du vet hur de säger att entreprenörer måste göra allt de kan för att deras företag ska lyckas? Tja. Hur mycket vi än skulle vilja hålla med om det så bestämde vi oss för att hela det där att gå upp klockan 4 på morgonen för att leverera bröd inte var vår grej.

Och så var det med den saken! Morgonbrödsleveranserna gick i en tidig grav och från den tidig morgonaskan steg... Trendhim.

2008

Tack, mamma

Med ungefär 4 000 euro som vi hade arbetat ihop genom tidningsleveranser och blomsterbindning (något vi kan prata om en annan gång) började vi det här stora äventyret.

Vår ambition var större än vår naivitet, vi dök rakt in i hela e-handeln. Kodade hemsidor, köpte produkter, tog hand om kunder, försäkringar, ekonomin, produktfotografering och mycket annat.

De som var närmast oss, vänner och familj förstod inte alltid vad vi gjorde. Några tog chansen att kommentera hur riskabelt det var vad vi gjorde.

Slutligen hade till och med Sebastians mamma accepterat vad vi gjorde trots hennes tvekan för sin sons framtid, förstod de alla att vi var två unga killar på en resa och inget kunde stoppa oss.

Idag är hon en av våra största fans och hittar alla minsta missar på hemsidan innan vi gör det.

Trendhims hemsida 2008/2009. Varsågod. Skratta.

2009

Vår lilla del av Rom

Om någon hade sagt att vi hade behövt jobba 16 timmar om dagen, 7 dagar i veckan och investera ytterligare 10 000 euro, samt ge upp våra privatliv de kommande 2 åren för att få det att funka... Vi hade tyckt de var tokiga. Men det är exakt vad som hände! Och det är även hur 2 unga och naiva entreprenörers vilja att lyckas kommer in i bilden.

Från 2007 till 2009 jobbade vi båda deltid på postkontoret, vilket gjorde det möjligt för oss att betala våra räkningar.

Både jag och Sebastian, tillsammans med våra sängar, badrum, lager och kontor kallade en särskild 83 m² lägenhet för hemma.

Lägenheten på 83 m² som vi alla tre – Sebastian, Mikkel och Trendhim – bodde i i några år.

Rom byggdes inte på en dag och det vet vi.

I slutet av 2009 hade vi äntligen börjat tjäna nog med pengar för att kunna sluta arbeta för posten och fokusera helt på Trendhim. Wow, vilken känsla det var!

Jag kan fortfarande komma ihåg den udda magkänslan på vägen hem efter jag hade sagt upp mig. Det var en kombination av extrem glädje, spänning, stress, oro och ett näraliggande nervsammanbrott.

Var det rätt beslut? Trendhim skulle nu behöva dra in pengar för heltidslöner. Men vem visste vad som skulle hända och om företaget skulle fortsätta vara lönsamt om 6 månader? På samma gång visste jag att vi skulle ha mer tid att göra Trendhim ännu mer otroligt!

2010

Vem behöver ett sovrum?

Saker började rulla snabbare efter det. Vi expanderade till nya produktkategorier och länder. Och... vi behövde mer utrymme. På en gång. Vi hade lådor med artiklar i varenda hörn i lägenheten och vi sov på små madrasser i vardagsrummet.

Så vi bestämde oss för att hyra en stor villa i ett villaområde. Vi tyckte det verkade vara den perfekta lösningen. Vi skulle inte behöva åka till jobbet varje dag och kunde fokusera på företaget från morgon till kväll.

Vår villa... med utrymme för Trendhim och oss.

2011

En ny era

2011 kom förbi... och villaägaren bestämmde sig för att sälja huset. Av någon anledning tyckte han det hade varit pinsamt om vi hängde kvar när de nya ägarna skulle flytta in, så vi fick flytta.

Lite äldre, visare och fortfarande passionerade att fortsätta hjälpa killar berätta sina historier, bestämde vi oss för att hyra en företagsbyggnad på 200 m².

Vårt första lager

2012

En raket har designats att flyga snabbt, inte rakt

Vi visste alltid att vi ville göra mer än att bara vara en onlinebutik. Under 2012 satte vi igång att bygga vårt eget varumärke för herraccessoarer. Vi arbetade med minsta detalj. Och – trumvirvel, tack – Lucleon föddes.

Att skapa vårt eget märke och designa våra egna produkter reflekterade våra framtidsaspirationer. Det var en berättelse vi behövde berätta... även om det var riktigt stort att arbeta med.

2014

Redbull & eld är perfekta

När 2013/2014 kom började saker och ting gå ännu snabbare.

Trendhim-teamet växte och Martin kom in som vår 3:e partner i företaget. Han var lite av en energidrycksnarkoman... vilket vi tyckte var bra.

Martin passade in perfekt och vi hade riktigt bra jobbsessioner långt in på nätterna. Vi kommer faktiskt ihåg hur vi vaknade en morgon till ljudet av Martin när han öppnade en Red Bull!

Vi 3 tillsammans – Martin, Sebastian och Mikkel.

I slutet av 2014 hade Trendhim växt och expanderat till Norge, Sverige, Finland och Nederländerna. Vi hade även dubblat antalet produkter under året och börjat anställa studenter för att hjälpa oss paketera beställningar. De där energidryckerna hade verkligen hjälpt till.

2015

En otrolig erfarenhet

Karina och Kristof kom med i teamet, lagret växte och det började bli så trångt där inne att man fick gå i sidled för att hämta och packa beställningar.

Med lagret mer och mer som en enkelriktad labyrint, fick vi kalla till ett teammöte. Efter flera timmars diskussion tog vi ett livsförändrande beslut att lämna vårt älskade hem... och flytta tvärs över gatan.

Vi 5 tillsammans – Sebastian, Karen, Karina, Mikkel and Martin. Kristof är tyvärr inte med på bilden.

Vi flyttade till vårt nya högkvarter med utrymme för go-kart-bana, pingisbord och stora idéer.

Dagarna då vi bodde i vår ungkarlslya och sov på vardagsrummet var officiellt över.

Och du tänker säkert: "Okej. Nu är det de blir proffs, eller hur?". Tja... inte riktigt.

En av våra kärnvärderingar är Hakuna Matata (en underbar fras) och det är något som alla på Trendhim håller nära hjärtat. Vi bestämde oss för länge sedan att vi aldrig ville bli professionella just för professionalismens skull.

Vi vill prata med våra kunder på en naturlig och jordnära nivå. Vi vill att våra anställda ska vara en del av teamet. Vi vill konstant växa som personer och företag. Det är viktigare än att vara "professionella".

Varje berättelse är olika. Vi är inte killarna som passar in i den vanliga formen. Så varför skulle vi önska att alla andra är det?

2016

Det gick fort

Aaah, 2016.

Vi kan börja med slutet av februari då vi expanderade till 11 länder och anställde 43 översättare. Att öppna så många nya marknader innebar att alla 3 000 produkter och hela hemsidan behövde översättas till 8 olika språk! Det var inte lätt. Men lätt är inte roligt, eller hur?

Åh, vi satte även målet att gå från 3 000 till 5 000 unika artiklar innan årets slut. Vi hade ju trots allt lagerutrymmet att fylla ut.

2017-2018

Spring, gasellen, spring

Till och med en serverkrasch på Black Friday kunde inte stoppa raketen under november 2018... även om den verkligen försökte. Som tur är kunde vi ta vara på alla citronerna och ändå skicka ut alla produkter i tid. Och vi blev nationellt uppmärksammade i media. Sebastian var en stjärna för dagen!

Vi öppnade 12 nya länder under 2017/2018, inklusive Australien, Singapore, Kanada, Nya Zeeland och USA, vilket gjorde oss aktiva på 28 marknader. Det är en massa nya historier att berätta om.

Att ta ett steg tillbaka och streamlina vårt varumärkes-DNA och identitet var en stor del av vårt fokus under de åren och vi blev de 10:e snabbaste växande företaget i Danmark under 2017 – ett "Gazelle Company".

Vi fattar inte hur riktiga gaseller gör det... men för oss var det en kombination av ett superbra team och tilltron till våra kvalitetsprodukter. Och vi är glada att det inte finns några geparder i Horsens.

2019

Fler historier att berätta

Vi är bestämda att vara det den modemedvetna mannen och vännen som vill ge presenter och som är miljömedveten vänder sig till i första hand. Men för att göra det behöver vi så mycket kontroll som möjligt över produktionsresan som går, från design till leverans.

Vårt designteam växer fort och så gör vår kollektion. Kommer du ihåg det modemärke vi skapade 2012? Nu har vi 13 distinkta modemärken in-house med över 1 600 produkter, endast tillgängliga på Trendhim.

Omringade av 50 hårt arbetande, omtänksamma, ansvarsfulla och otroligt smarta människor. Energin på kontoret är otrolig. Det har nått punkten där det är omöjligt att få med alla i en bild, så här kan vi visa en Gif med 26 av oss.

Så många nya produkter och kollegor ger oss växtvärk däremot. Det nya lagret vi flyttade till 2015 var redan för litet för oss, så vi flyttade till ett på 3 000 m2 med gott om utrymme att växa på

2020

God service = bra företagande

Vårt fokus på kundservice har varit bra. Nedstängning har flyttat mycket av handeln online och med fler som deras sina erfarenheter och upplevelser på sociala medier har Trendhims spritts runt överallt - det mesta har varit positivt.

Att vi gått från mun till mun har ökat vår tillväxt, vilket låtit oss anställa fler personer, designa fler produkter och beställa in större volymer som minskar den totala kostnaden. Allt detta har hjälpt oss att hålla våra accessoarpriser prisvärda medan vi ökat kvalitet och urval.

2020 sög av många anledningar, men vi såg en möjlighet till positiv förändring. Vi har alltid varit medvetna om vårt ansvar gentemot naturen och samhället i sin helhelt, men det här året var när vi lanserade några av våra mest ambitiösa hållbarhetsprojekt to date.

2021

Okej, det här börjar bli löjligt

Det där 3 000 m2-lokalen vi flyttade till 2019. Du vet... den som hade "gott om utrymme att växa på." Ja, det blev för litet. Och det är inte allt: Vårt lagerhanteringssystem kunde inte hantera antalet beställningar vi fick varje dag.

Så vi samlade trupperna och flyttade hela lagret - alla 650 000+ individuella produkter - över en helg! Med 5 500 m2 i den nya lokalen som står på 3,3 hektar, har vi möjlighet att bygga mer utrymme om det behövs för det är så vi är. Och det nya lagersystemet fungerar som en väloljad maskin.

Trots pandemin och globala transportproblem som kom med det har vi ändå lyckats skissa, göra prototyper och revidera vår väg till över 1 000 exklusiva produkter och ökat personalstyrkan till 100 otroliga kollegor, vilka många av dem syns nedan visandes sin entusiasm.

Vi växte fort det här året och använde den tillväxten strategiskt. Fler beställningar av större volymer gjorde tillverkningen billigare men istället för att minska priserna så ökade vi kvaliteten istället. Genom 2021 har vi gjort förbättringar på några av våra populäraste produkter och vi kommer fortsätta göra det i nära framtid - tillsammans med nya fantastiska produkter som kommer varje vecka.

Att lära sig är att leva och att förbättra är att sträva.

2022

Vi kommer hålla er uppdaterade

De senaste åren har varit en otrolig resa och vi siktar på att fortsätta förbättra, utvecklas och göra högkvalitativa och prisvärda accessoarer som hjälper dig berätta din historia. Håll koll för att se mer i framtiden.

TA EN RUNDTUR I DANMARKS BÄSTA KONTOR OCH LAGER

CHANS ATT VINNA 5 000 KR

Registrera för återkommande stiltips, specialerbjudanden och info om nya produktlanseringar. Du kommer automatiskt vara med i den månatliga utlottningen av ett presentkort värt 5 000 kr.

Jag känner till Trendhims Sekretesspolicy. Säg upp prenumeration när som helst.