365 dagars returpolicy utan särskild anledning
Gratis leverans 1-4 arbetsdagar
i
010-884 88 25 - (arbetsdagar 9:00-17:00)
Alla accessoarer
Kostymaccessoarer
Smycken
Väskor & plånböcker
Sökresultat för ""
Stäng
Se alla resultat
Gratis leverans 1-4 arbetsdagar
i
Trendhim
×
Språk:
Alla kategorier
Armband
Bälten
Flugor
Halsband
Halsdukar
Handskar
Hattar
Hängslen
Kavajnålar
Klockor
Manschettknappar
Näsdukar
Plånböcker
Rakning
Ringar
Skäggvård
Slipsar
Slipsnålar
Solglasögon
Väskor
Örhängen
010-884 88 25
Arbetsdagar 9:00-17:00
Sökresultat för ""
Se alla resultat

Alla har en berättelse

Vi vill hjälpa varje man att berätta sin.

Visionen

Herraccessoarer handlar inte om att klä sig för särskilda tillfällen, de är inte heller reserverade för en särskild grupp. Det handlar inte om gimmicks eller nödvändigheten att klä sig bra. Det handlar om att berätta en historia och uttrycka sig själv. Ett sätt att göra det är genom de mindre sakerna du bär – accessoarer.

Trendhim designars kvalitetsaccessoarer för män som är moderiktiga och prisvärda. Vi har för närvarande 13 märken i vår portfolio och lanserar flera kollektioner varje år och vår ständigt växande arsenal av artiklar som hjälper dig få ut det mesta av dina accessoarer.

Våra värderingar

Vill du jobba på Trendhim?

Utforska våra lediga tjänster och lär känna oss genom att läsa vår Atlas och Märkesmanual.

Trendhims historia

Har du haft en sådan där dag? Då man klickar på snooze och överväger att sova längre istället för att jobba? Ja, det har vi med.

Det är valen vi gör som definierar vår historia.

Vi kan inte hjälpa dig att välja att sova längre men vi kan hjälpa dig att berätta din historia genom att erbjuda ett urval produkter som inte är tillgängliga någon annanstans. Designade i Danmark, under 13 olika märken, våra produkter har alla något att berätta.

Vilka kommer du välja?

Vilken historia vill du berätta?

Läs hur Trendhim kom till, från vaggan tills nu, så väl som vi kommer ihåg det.

2007

Alla bra historier börjar någonstans... men inte klockan 4 på morgonen.

Trendhim grundades under senare delen av 2007 av Sebastian och mig (Mikkel). Vi var 18 och gick sista året på gymnasiet. Vi var unga, energiska och brann för att starta vårt eget företag... och naiva nog för att faktiskt göra det.

Vi kom på 2 idéer – hemleverans av bröd under helgerna och en onlinebutik för herraccessoarer och smycken.

Du vet hur de säger att entreprenörer måste göra allt de kan för att deras företag ska lyckas? Tja. Hur mycket vi än skulle vilja hålla med om det så bestämde vi oss för att hela det där att gå upp klockan 4 på morgonen för att leverera bröd inte var vår grej.

Och så var det med den saken! Morgonbrödsleveranserna gick i en tidig grav och från den tidig morgonaskan steg... Trendhim.

2008

Thanks, Mom

Med ungefär 4 000 euro som vi hade arbetat ihop genom tidningsleveranser och blomsterbindning (något vi kan prata om en annan gång) började vi det här stora äventyret.

Vår ambition var större än vår naivitet, vi döl rakt in i hela e-handeln. Kodade hemsidor, köpte produkter, tog hand om kunder, försäkringar, ekonomin, produktfotografering och mycket annat.

De som var närmast oss, vänner och familj förstod inte alltid vad vi gjorde. Några tog chansen att kommentera hur riskabelt det var vad vi gjorde.

Slutligen hade till och med Sebastians mamma accepterat vad vi gjorde trots hennes tvekan för sin sons framtid, förstod de alla att vi var två unga killar på en resa och inget kunde stoppa oss.

Idag är hon en av våra största fans och hittar alla minsta missar på hemsidan innan vi gör det.

Trendhims hemsida 2008/2009. Varsågod. Skratta.

2009

Vår lilla del av Rom

Om någon hade sagt att vi hade behövt jobba 16 timmar om dagen, 7 dagar i veckan och investera ytterligare 10 000 euro, samt ge upp våra privatliv de kommande 2 åren för att få det att funka... Vi hade tyckt de var tokiga. Men det är exakt vad som hände! Och det är även hur 2 unga och naiva entreprenörers vilja att lyckas kommer in i bilden.

Från 2007 till 2009 jobbade vi båda deltid på postkontoret, vilket gjorde det möjligt för oss att betala våra räkningar.

Både jag och Sebastian, tillsammans med våra sängar, badrum, lager och kontor kallade en särskild 83 m² lägenhet för hemma.

Lägenheten på 83 m² som vi alla tre – Sebastian, Mikkel och Trendhim – bodde i i några år.

Rom byggdes inte på en dag och det vet vi.

I slutet av 2009 hade vi äntligen börjat tjäna nog med pengar för att kunna sluta arbeta för posten och fokusera helt på Trendhim. Wow, vilken känsla det var!

Jag kan fortfarande komma ihåg den udda magkänslan på vägen hem efter jag hade sagt upp mig. Det var en kombination av extrem glädje, spänning, stress, oro och ett näraliggande nervsammanbrott.

Var det rätt beslut? Trendhim skulle nu behöva dra in pengar för heltidslöner. Men vem visste vad som skulle hända och om företaget skulle fortsätta vara lönsamt om 6 månader?
På samma gång visste jag att vi skulle ha mer tid att göra Trendhim ännu mer otroligt!

2010

Vem behöver ett sovrum?

Saker började rulla snabbare efter det. Vi expanderade till nya produktkategorier och länder. Och... vi behövde mer utrymme. På en gång. Vi hade lådor med artiklar i varenda hörn i lägenheten och vi sov på små madrasser i vardagsrummet.

Så vi bestämde oss för att hyra en stor villa i ett villaområde. Vi tyckte det verkade vara den perfekta lösningen. Vi skulle inte behöva åka till jobbet varje dag och kunde fokusera på företaget från morgon till kväll.

Vår villa... med utrymme för Trendhim och oss.

2011

En ny era

2011 kom förbi... och villaägaren bestämmde sig för att sälja huset. Av någon anledning tyckte han det hade varit pinsamt om vi hängde kvar när de nya ägarna skulle flytta in, så vi fick flytta.

Lite äldre, visare och fortfarande passionerade att fortsätta hjälpa killar berätta sina historier, bestämde vi oss för att hyra en företagsbyggnad på 200 m².

Vårt första lager

2012

En raket har designats att flyga snabbt, inte rakt

Vi visste alltid att vi ville göra mer än att bara vara en onlinebutik. Under 2012 satte vi igång att bygga vårt eget varumärke för herraccessoarer. Vi arbetade med minsta detalj. Och – trumvirvel, tack – Lucleon föddes.

Att skapa vårt eget märke och designa våra egna produkter reflekterade våra framtidsaspirationer. Det var en berättelse vi behövde berätta... även om det var riktigt stort att arbeta med.

2014

Redbull & eld är perfekta

När 2013/2014 kom började saker och ting gå ännu snabbare.

Trendhim-teamet växte och Martin kom in som vår 3:e partner i företaget. Han var lite av en energidrycksnarkoman... vilket vi tyckte var bra.

Martin passade in perfekt och vi hade riktigt bra jobbsessioner långt in på nätterna. Vi kommer faktiskt ihåg hur vi vaknade en morgon till ljudet av Martin när han öppnade en Red Bull!

Vi 3 tillsammans – Martin, Sebastian och Mikkel.

I slutet av 2014 hade Trendhim växt och expanderat till Norge, Sverige, Finland och Nederländerna. Vi hade även dubblat antalet produkter under året och börjat anställa studenter för att hjälpa oss paketera beställningar. De där energidryckerna hade verkligen hjälpt till.

2015

En otrolig erfarenhet

Karina och Kristof kom med i teamet, lagret växte och det började bli så trångt där inne att man fick gå i sidled för att hämta och packa beställningar.

Med lagret mer och mer som en enkelriktad labyrint, fick vi kalla till ett teammöte. Efter flera timmars diskussion tog vi ett livsförändrande beslut att lämna vårt älskade hem... och flytta tvärs över gatan.

Vi 5 tillsammans – Sebastian, Karen, Karina, Mikkel and Martin. Kristof är tyvärr inte med på bilden.

Vi flyttade till vårt nuvarande högkvarter med utrymme för go-kart-bana, pingisbord och stora idéer.

Dagarna då vi bodde i vår ungkarlslya och sov på vardagsrummet var officiellt över.

Och du tänker säkert: "Okej. Nu är det de blir proffs, eller hur?". Tja... inte riktigt.

En av våra kärnvärderingar är Hakuna Matata (en underbar fras) och det är något som alla på Trendhim håller nära hjärtat. Vi bestämde oss för länge sedan att vi aldrig ville bli professionella just för professionalismens skull.

Vi vill prata med våra kunder på en naturlig och jordnära nivå. Vi vill att våra anställda ska vara en del av teamet. Vi vill konstant växa som personer och företag. Det är viktigare än att vara "professionella".

Varje berättelse är olika. Vi är inte killarna som passar in i den vanliga formen. Så varför skulle vi önska att alla andra är det?

2016

Det gick fort

Aaah, 2016.

Vi kan börja med slutet av februari då vi expanderade till 11 länder och anställde 43 översättare. Att öppna så många nya marknader innebar att alla 3 000 produkter och hela hemsidan behövde översättas till 8 olika språk! Det var inte lätt. Men lätt är inte roligt, eller hur?

Åh, vi satte även målet att gå från 3 000 till 5 000 unika artiklar innan årets slut. Vi hade ju trots allt lagerutrymmet att fylla ut.

2017-2018

Spring, gasellen, spring

Till och med en serverkrasch på Black Friday kunde inte stoppa raketen under november 2018... även om den verkligen försökte. Som tur är kunde vi ta vara på alla citronerna och ändå skicka ut alla produkter i tid. Och vi blev nationellt uppmärksammade i media. Sebastian var en stjärna för dagen!

Vi öppnade 12 nya länder under 2017/2018, inklusive Australien, Singapore, Sydafrika, Kanada, Nya Zeeland och USA, vilket gjorde oss aktiva på 28 marknader. Det är en massa nya historier att berätta om.

Att ta ett steg tillbaka och streamlina vårt varumärkes-DNA och identitet var en stor del av vårt fokus under de åren och vi blev de 10:e snabbaste växande företaget i Danmark under 2017 – ett "Gazelle Company".

Vi fattar inte hur riktiga gaseller gör det... men för oss var det en kombination av ett superbra team och tilltron till våra kvalitetsprodukter. Och vi är glada att det inte finns några geparder i Horsens.

2019

Fler historier att berätta

Kommer du ihåg varumärket vi skapade 2012? Vi har nu 13 unika märken med över 1 600 unika produkter i portfolion. Vårt fokus är fortfarande att skapa produkter som designas i Danmark av vårt in-house deisgnteam och som endast är tillgängliga genom Trendhim.

Inte mycket har förändrats, förutom att våra kunder nu kan välja från och flera sätt att berätta sin historia. Martin dricker fortfarande energidrycker och ingen av oss ångrar att vi inte levererade bröd under helgerna. Jag antar att snooze-knappen vann till slut.

Med det sagt, det mest givande delen av dagen är folket. Vi känner oss lyckliga att vara omgivna av hårt arbetande, omtänksamma, ansvarstagande och eftertänksamma personer än någonsin. Faktum är att Trendhims team nu består av mer än 50 helt otrolig människor. Vissa arbetar deltid, vissa heltid... och alla är lika fantastiska.

Vi har försökt att få in alla till kontoret för en bra bild, men det är omöjligt. Du får nöja dig med 26 stycken av oss för tillfället.

Där har du det, från början till nu. Precis som alla bra berättelser... så finns det mer att berätta så småningom och vi är spända att se vad det kommer bli.

Tack för att du är en del av Trendhim. Nu är det dags att återgå till din berättelse. Gör den storartad!

Betalningsalternativ

Vi accepterar i stort sett alla kort. Har du frågor angående betalning, så kontakta oss.

Kontakta Oss

010-884 88 25
Vi är tillgängliga varje vardag 9:00 - 17:00

Inspiration och fördelar

Hoppsan! Vi behöver din e-postadressE-postadressen är ogiltig.
Kan sägas upp när som helst

Oh, yeeah!

Du har tagit ett klokt beslut!

Du kan vänta dig det första mailet inom några dagar.

Lär känna oss

Käs hur Trendhim växte från inget till över 5 000 unika produkter. Alla har sin berättelse... vår har bland annat en gasell.


Hitta oss

© 2009-2019 | Trendhim.se | Tel: 010-884 88 25 - info@trendhim.se | Användarvillkor | CSR | Press
Okej
Stäng
Lägg i kundvagn
Logga in

Hoppsan! Var god kontrollera att du har skrivit rätt e-post och lösenord.

Hoppsan! Vi behöver din e-postadressE-postadressen är ogiltig.
Hoppsan! Du har glömt bort detta fält
Återställ mitt lösenord Skapa ett Konto
Återställ mitt lösenord

Hurra! Vi har skickat ett e-post till dig. Snart kommer du kunna logga in!

Hoppsan! Vi behöver din e-postadressE-postadressen är ogiltig.